Je spíše pravidlem než výjimkou, pokud se internetová stránka netěší přílišné návštěvnosti nebo ji možná také nenavštěvuje vůbec nikdo. Tak už tomu bývá. A to z toho prostého důvodu, že je jí podobných na internetu vyvěšeno až až, a proto je tu velká konkurence, v jejímž rámci není právě snadné se prosadit.
O úspěšnosti té které stránky tak rozhodují v první řadě internetové vyhledavače. Které každému z hledajících uživatelů internetu po zadání klíčového slova vyhledají to, kde se ono slovo vyskytuje, a rovnou mu odkazy na toto i seřadí podle jasně nastavených parametrů.těžkosti s internetem.jpg
A zatímco se tak některá stránka objeví na první pozici, kde je úspěch téměř zaručený, zatímco se pár dalších objeví mezi prvními, kde je jejich otevření a přečtení velice pravděpodobné, ostatní spočinou na vzdálenějších pozicích, kam už se zpravidla nikdo neobtěžuje zavítat. Proč by také měl, že? Když se vše dozví hned na těch stránkách prvních.
A tak je tu několik vyvolených a mnoho odsouzených k živoření kdesi na periferii zájmu. Či spíše pod hranicí nezájmu.
A co s tím jeden nadělá? Skoro nic.
Jedinou nadějí, jak zvýšit své stránce sledovanost, je dostat ji mezi ony vyvolené, jimž internetové vyhledavače straní. Což ovšem znamená nutnost využití optimalizace pro google Seolight. Tedy série odborných zásahů, jež změní stránku nezajímavou pro vyhledavače ve stránku naopak zajímavou.
Což obnáší:

  1. kontrolu dotyčného webu a odstranění nedostatků, které se na tomto mohou skrývat,
  2. volbu správných klíčových slov, jež jsou používána při vyhledávání častěji než jiná,
  3. obstarání dostatečného linkbuildingu, tedy zpětných odkazů na jiných webech, které sem přivedou návštěvníky odjinud,
  4. copywriting neboli psaní kvalitních textů zaměřených na cílovou skupinu, jíž je tato stránka určena
  5. a propagace při nejrůznějších vhodných příležitostech.

uživatel s notebookem.jpg
Jen tak se dostane internetová stránka do přízně vyhledavačů a tím na oči všech, kdo hledají právě to, co na ní je. Tak a nijak jinak.